onsdag 14 juli 2010

Äntligen faller allt på plats

Nu har vi grejat i vårat vardagsrum. Våra gardiner kom idag som jag beställt. Så nu hänger dem där dem ska. Vitrinskåpet är på plats ihop monterat. Jag var iväg på bolaget idag och köpte vinflaskor till mitt vinställ som jag haft ganska länge men tror inte jag fyllt det med flaskor helt nån gång. Jag tar mig ju inget sånt nu ändå men det var kul att fylla upp.

Vi var på sitty möbler idag där vi köpt en del av våra möbler, jag hade hittat en fräck matta som jag vill ha under vardagsrumsbordet i mörk rosa eller nästan lila. Men dem var slut i den storleken jag ville ha. Jag ska köpa ett par mörkrosa kuddar på ikea nästa gång jag är där som jag vill ha i soffan för att bryta lite av allt det svarta och just den mörkrosa matchar färgen på mina orkidéer. Så det kommer bli så snyggt.

Idag har jag mått lite konstigt så trött och helt slut fast det är nog inte så konstigt kanske. Men nu på eftermiddagen har det blivit lite bättre. Kanske dags att lägga i en lägre växel så man slipper få nåt bakslag. Brukar ju ena bli så att det kommer i efterhand när kroppen börjar slappna av.
men jag har ju ialla fall varit med och fått iordning så som jag vill ha det och det är värt mycket. Jag älskar verkligen vårat hus.

I morgon kommer min goa Ulla från Hsv och ska byta min porta cathnål det är sista gången sen går hon på semester. Fast då kommer ju en andra goa tillbaka från sin semester. Jag måste nog ha dem bästa inom hemsjukvården. Ialla fall om man tänker på personkemin jag är så nöjd jag fick ha dem kvar trots jag tillhör andras område.

Jag har fortfarande inget hört om min transplantation, skulle vara bra att ta det nu när man känner sig stark men det är bara att vänta på detta jäkla samtal.

Nu ska jag ta och slappna av en stund min kropp behöver nog det.

1 kommentar: