tisdag 13 juli 2010

Tisdag 13 Juli

Efter en natt med åska och hetta så blev det att ringa Ulla på hemsjukvården. Hon fick komma och ta dem proverna som sköterskan igår inte fixade. Fyra gånger ringde denna sköterskan mig igår. Efter hon varit hos mig så åkte hon härifrån och ringde ner till Sahlgrenska för att prata om mina provtagningar. Där fick hon pratat med nån som inte känner mig och vet vad som är sagt med mina prover. Hon berättade även att en av läkarna är långtidssjukskriven. Meen hallå jag menar komma här och komma här... Vikarie som hon är behöver hon ju inte börja ringa dem för att hon är hos mig en gång för att ta mina prover.

Jag fick då pratat med Ulla och jag tycker inte det är klokt. Så inga mer vikarier för min del som tror dem är så duktiga och rediga!!

Nog om det. Igår var vi på iklea för 111 gången känns det som. Och vi var in på media markt och köpte oss en tv-bänk. Så affären här hemma kan ta sig där bak. Dem som lovat 3 ggr att ringa upp efter strul av tv-bänken vi beställde 13 juni som då skulle ta en vecka.

jag var även till sjukhuset och skulle hämta medicin igår. Min sköterska ringde innan hon gick på semester och sa att det fanns medicin som snart skulle gå ut i datum så hade jag vägarna förbi innan så kunde jag hämta. Denne medicin kostar med dem dosering jag har 7000/dygn så det är ju inga små pengar vi snackar om i detta läge. Dock hittades inte medicinen när jag kom dit, lite snopet men jag fick mig en go kram av en av personalen hi hi.
Där kan man verkligen säja att det är bra personal. Hade inte varit roligt att behöva vara inlagd så mycket som man varit med personal som man inte trivs med. det underlättar liksom situationen som man är i.

Nu blir det att fortsätta greja med huset, mer och mer blir färdigt och det är sååå skönt

1 kommentar:

  1. Tröttsamt när saker inte funkar Malin!! Man har liksom inte tålamod med det.

    Håll ut, slår dig en pling ikväll eller imorgon!!

    Kram

    SvaraRadera