lördag 10 juli 2010

Lördag 10 Juli -10

Kan villigt erkänna att jag är lite förbaskad. Vi var i en affär här i kommunen och beställde en svart tv-bänk i glas till vårat vardagsrum 13 Juni och dettta skulle ta en vecka. Vårat telefon nummer fick dem så dem skulle ringa. Men när vi inget hört på på 2 veckor åkte vi dit och fick reda på att den kommit men dem hittade den inte utan skulle ringa under dagen för att tala om läget. När det sedan gått en vecka ringde vi och dem skulle ringa upp dagen efter tro ni dem gjorde det. Nu ringde jag i förrgår och i går skulle dem ringa upp o av sett men när jag sa till honom att dem redan sagt det men inte ringt men han lovade att ringa upp ha ha vilket skämt har fanken inte hört nåt än.
Hade det inte vart för att man verkligen ville ha just en sån tv-bänk så kunde dem ta sig där bak.... Det kallar jag dålig service!!

Men annars leker livet, vi har äntligen fått klippt ner våran syrénbuske lite grann den växt över taket på huset och jag tyckte inte det såg klokt ut. Vårat andra härliga ogräs som växte i gräset fick vi tagit bort en annan dag. Det var några konstiga bruna blad som slingrade sig och bara spred sig. Ny jord har vi köpt så det blir till att fylla med jord och så nytt gräs där.

Jag mår ganska hyggligt njuter av vårat underbara hus. Jag har märkt att jag senaste tiden inte kan äta så bra som jag brukar. Här står man och fixar så himla god mat och får i sig bara lite grann. Känns lite otacksamt att man lägger ner mycket tid på maten så äter man på ett par minuter. Visst är god mat en viktig del i mitt liv, vad vore livet utan en riktig god middag på en fin resturang.

Idag kanske min syster kommer och hälsar på i några dagar, ska bli himla kul. Då blir det att ta sin permobil till stranden.

Nepp dags att leta upp mina sladdar till min digitalkamera kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar